עמותת שאם

מעון יום שיקומי לילדים על הרצף האוטיסטי

חוק מעונות יום שיקומיים משנת 2000 קובע את זכותם של פעוטות עם מוגבלות, לרבות אוטיסטים, לטיפול ולחינוך במסגרות יום ייעודיות.

הפעוטות מטופלים על ידי צוות מקצועי מיומן ולכל ילד מותאמת תכנית חינוכית אישית על פי צרכיו ויכולותיו.

במסגרת מעון היום מקבלים הפעוטות מכסת בריאות במימון משרד הבריאות, הכוללת 14 שעות שבועיות של טיפולים פרא רפואיים ישירים ועקיפים כגון: קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, פסיכולוג והדרכה וליווי להורים פיקוח רפואי ועוד.

 

 

הגוף המפקח:

בפיקוח משרד הרווחה והביטחון החברתי

קהל היעד:

כל ילד מאובחן על הרצף האוטיסטי עד גיל 3 שנים

מקום השירות:

מרכזי טיפול ושיקום מגיל שנה וחצי ועד גיל 3 שנים

 

 

המעונות מהווים מסגרת חינוכית טיפולית ושיקומית לשיפור תפקודם של הפעוטות וכוללים גם שירות סוציאלי תומך למשפחותיהם.

המעונות מופעלים במימון ופיקוח משרדי הרווחה והבריאות ובשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות.

שגרת היום במעון היא כבכל גן אחר, עם סדר יום חינוכי-פדגוגי וטיפולי-שיקומי. לכל פעוט מותאמת תכנית קידום אישית שמלווה אותו לאורך כל היום, המגובשת בשיתוף פעולה עם ההורים ואנשי צוות רב-מקצועיים.

 

התוכנית כוללת תרפיות וטיפולים פרא-רפואיים המותאמים לצרכי הפעוט ומכוונים לקידום התפתחות ושיפור תפקודו של הפעוט בכל התחומים.

המעון מקיים קשר אינטנסיבי עם המרפאה להתפתחות הילד, קופות החולים ושירותי הרווחה, במטרה לאיגום משאבים ומתן סיוע מיטבי לפעוט ומשפחתו.

 

משפחות הפעוטות מהוות חלק אינטגראלי בתהליך ההתפתחות וההתקדמות של ילדם, ומקבלות הדרכה מהצוות הפרא-רפואי, במטרה ליצור רצף טיפולי גם בבית.

בנוסף, מופעלות קבוצות למתן יעוץ, מידע ותמיכה גם להוריו, לאחיו ואחיותיו של הילד ולסביו וסבתותיו.

 

ש.א.מ מאמינה שהתערבות מוקדמת הינה קריטית בשנים הראשונות של ילדים עם עיכוב התפתחותי. אבחון, טיפול והשגחה אינטנסיביים יסייעו לעקוב אחר התפתחותו של הפעוט, ולקדמו להישגים אישיים בתחומים קוגניטיביים, מוטוריים ורגשיים.

תפריט נגישות